Tuesday, November 22, 2011

Just Go with The Flow.



Betul kata orang. Makin banyak orang yang aku jumpa, makin banyak yang aku belajar. Aku tak tahu. Tapi masih, bila berdepan dengan hal hal berkaitan hati perasaan, aku belum boleh dabik dada untuk kata aku manusia yang kuat. Bukan sekali dua aku dihadapkan dengan hal hal begini, tapi setiap kali tu lah, aku akan jadi manusia yang lemah,menangis macam tak ada hari esok. Tapi setiap kali itulah aku akan gelakkan diri sendiri,terasa bodoh yang amat sangat. Well, sepatutnya semakin banyak jenis orang yang kita jumpa, kita patutnya makin matang. But it doesn't work that way to me. *sigh*


Lepas beberapa bulan dia datang dalam hidup aku, perlahan lahan berjaya buat aku rasa selesa dengan dia dan paling penting, dia datang betul betul orang kata, "perfect timing", dan sebagai perempuan yang berjiwa halus, tipu kalau kata, aku tak ter"effect" sikit pun dengan segala apa yang dia buat. Kalau aku nak nafikan sekuat mana pun pada orang lain, hati aku tahu hakikatnya lain. Dia bagi balik satu feeling yang dah lama aku buang jauh jauh dulu,tanpa aku sedar. Well, aku bukan nak berlagak jiwang kat sini, cuma itu apa yang aku rasa, at least for now.

Dia lain. Dan aku bukan tulis post ini untuk memuji-puja dia lah bagai macam dia adalah manusia terbaik aku pernah jumpa. Tak, tak. Maksud aku, berdasarkan pengalaman pergaulan sosial aku, dia ada cara dia sendiri.And that's how he caught my attention. Aku buka ruang untuk kenal dia,sebab bagi aku tak ada salah untuk berkawan. Sepanjang aku kenal dia,dia tak pernah sekali pun terlepas untuk tanya khabar aku, walaupun sehari. Aku kagum dengan keprihatinan dia. Masa tu, aku fikir, dia memang kawan yang ikhlas.

Keadaan antara aku dengan dia semuanya baik baik belaka. Tak ada satu pun cacat celanya. Semuanya macam, apa orang kata, dalam jalan cerita yang indah indah. Like how a fairy tale supposed to be. Sampailah satu hari, out of blue, dia datang dengan satu permintaan pada aku, minta keadaan kembali normal macam masa mula mula aku kenal dia. Atau senang cerita, dia nak aku "undo" balik segala feeling yang dah mula ada ni? Aku tercengang. I mean like,semudah tu dia nak disappear daripada hidup aku? Tapi dia minta aku tunggu dia sampai dia berjaya capai matlamat dia, ya, sama macam aku, untuk kejar cita cita. Lawak apakah ini?



Aku cuma senyum dan speechless jadi aku ikut saja kata dia.
Aku tak marah dia langsung. Not even a "maki" at all.
Sebab aku cuba bertindak matang, not to get carried away over silly things like this.
Because we have so much more to explore.
Bak kata orang, just go with the flow. =)


After that, he was trying to act as if nothing happened between us. Aku kagum. Kagum dengan kebolehan dia bertindak macam tu. Sedangkan aku tak boleh. HEHE! Tapi buat buat boleh lah kan? That's normal.


Not even a day, he came back to me, without me chasing after him, sebab aku bukan jenis memaksa, saying that he just can't being away from me. Dia suruh aku lupakan semua yang dia kata tadi. Aku senyum tawar. Dah hilang rasa gembira tu. And now, we're doing fine. Just like before. Cuma aku, aku belum boleh lupa ayat dia, yang masih berbekas dalam hati. Mungkin. *Erk, abaikan kejiwangan aku*



Lesson of the day :

Thank you for your wake up call.
I realize that I should not expect anything from anyone.
You just help me to be more careful in handling my words towards you.
I'm sorry, but things aren't going to be the same
no matter how much I would be nice to you.



Kata kawan kawan :

"JUST GO WITH THE FLOW" =)

Yes, I will.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...