Friday, September 2, 2011

Melawan ego itu tak mudah.

Bila ego mula datang dalam diri,setiap kali itu lah kau mula berperang dengan diri sendiri. Ya,aku bercakap tentang ego. Sebab aku tahu semua orang alami benda ni.

Fight between your desire and ego and finally you let yourself drowned in a situation where you,yourself can’t even tell what actually is happening and feeling like stuck in the midst of suffocated hell. It really does not feel that good, isn’t it? When the ego begin to rule over your body and mind, that is when you would stop yourself from doing something that you want so bad but yet you prohibit yourself .

Kerana apa? Kerana kau cukup berpegang teguh pada ego. Bagi kau, setiap tindak tanduk itu macam satu lambang kepada sesuatu. Jadi kau lebih suka bertindak rileks,tenang dan buat gaya cool macam kau tak kisah dengan apa yang jadi pada kau walhal kau sebenarnya adalah orang yang paling kisah dengan semua yang berlaku. Lebih lebih lagi bila kau mula tunjuk pada pihak lagi satu yang kau tidak ter”effect” langsung pun dengan sebarang keadaan antara kau dan dia. Kira macam, “aku tak berkudis kalau kau tak ada dalam hidup aku”.

Sebab kalau kau yang mula dulu, dah kira macam kau kalah dalam battle. Tapi bila kau jadi titik mula, itu sangat risiko. Kau tak boleh nak jangka apa yang bakal kau terima. Kau akan jauhkan diri daripada perkara perkara kebiasaan kau,cuba berlagak biasa sebab itu saja jalan terbaik yang ada.


Tapi keadaan sebenarnya, kau adalah orang yang paling sedih dan beremosi tanpa orang luar tahu. Kau adalah orang yang paling layak selayaknya untuk menangis meraung. Sebab ego itu kadang kala makan tuan. Jadi, kau masih sibuk dengan ego. Melawan ego ni kerja paling payah,bro. Serius. Aku tak tipu.

Erk? Kau mesti tak faham aku cakap apa?

Ah,abaikan.


p/s : Sorry but I can’t afford to tell that I am so glad to know you. =)

I prefer to keep it to myself.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...