Monday, December 13, 2010

They Might Say..



*in the "i'll kill her" by soko mode


Sungguh tidak keruan dan tidak betah aku bertapa dalam rumah yang dipenuhi dengan teknologi yang tak berapa canggih ni. Dalam proses mencari idea melengkapkan buku poetry aku sambil menghirup nesvita honey di tengah malam ni,aku memang dalam keadaan nazak. Nazak kebosanan. Empty. Yup,seriously,its the emptiness that fill in the mind and rationality. Haha..

So,I'm not really going to make some report of today's activity. Bosan. Tiba-tiba papan kekunci memanggil aku untuk menyuruh jari jemari menari menaip sesuatu. Isu apa? Tak pasti. Entah. Yang pasti,aku memang gembira sekarang ni. Spending my leisure quality moment while busy mending the broken pieces of me.

So,tadi aku nampak dia online dekat FB. Nak tegur kat comment tak berani. Banyak kali fikir,akhirnya aku batalkan niat. Berapa kali dah aku batalkan niat. Haha.. Mungkin kedengaran bongok bongok je,tapi tulah dia. AKU TAKUT LA NGOK! Tak apa.Biarkan dia.

Okay,now let's talk about the current issue. Haha.. Aku ingat keadaan di mana "confession-to-the-person-you-like" hanya dekat SABDA je. Rupanya bila balik rumah, semua kawan-kawan pun berjangkit. The latest one,best friend aku. Haha.. Apalah agaknya perasaan bila buat confession kan?

Confession doesn't always come with a pleasurable package,itu bagi aku. The way I see it. Variety colour of situation I watched and all of them are highlighted with one word-BRAVERY. So,does it make a sense when a girl make a confession towards a boy? Who cares about it. Its better now or never. Pengakuan dibuat,respon diterima tapi jawapan masih tergantung. At least the other party know what's the feeling lies inside.

Tapi lagi best bila tengok confession towards a girl from a boy who has been watching the girl since a year ago. Able to adapt with the fact of "never put hope and never give hope". This guy owned my highest respect for what he has done. The misery that hunting him was never being shown to the public. Misery of waiting for an answer. Semua ingat dia act cool je. Itu satu keadaan confession yang paling menarik bagi aku.

Paling dramatik confession di hari akhir persekolahan selepas semua paper exam habis diduduki. Right after semua paper habis. Drama kan? Saat di mana kali terakhir semua berjumpa,bertentang mata,bergelak ketawa,itu dia. Dia memulakan langkah. Haha.. Ini sumpah telenovela.Aku tak tipu. Walaupun tak berpeluang tengok dengan mata kepala sendiri,tapi sebagai mamarazi terulung,at least I get the honoured to be among the people yang tahu lebih awal. Haha..


So yang lain mostly mengamalkan prinsip "hubungan dua hala". So,tak lah sedih sangat sebab mereka tak boleh dikategorikan dalam kes "unrequited love". Haha.. Mungkin sekarang kita memandang serius isu-isu sebegini. Or should I say it might affect us emotionally. Tapi teringat kata-kata someone from SABDA "As I looked back at all of these incidents one day,I'm sure I'll be laughing like hell".



Waving a word
As pages standing
Grinned helplessly
Unintended scretching
A full-melody tuned



nota kaki : Maaf kepada sesiapa yang terlibat secara langsung atau tak langsung. Penghasilan karya suka-suka.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...