Wednesday, April 13, 2011

Sayang Awak.

Demi nak cari sesuap nasi untuk lunch, maka aku pun bergerak ke AEON Bukit Tinggi semalam. Done eating, maka aku pun terus ke Popular bookstore. Ingat nak cari buku yang “sedap” dibaca, so selaklah mana mana buku yang patut. Tengah khusyuk baca novel kanak kanak tajuk “CIkgu Paling Gempak”(aku baca pun sebab cover dia handsome,haha..), datanglah seorang mamat bert-shirt putih yang tingginya tak adalah jauh beza dengan aku. Haha.. Dengan focus yang tak berbelah bagi, ada suara lelaki tegur “Hai..boleh berkenalan?”. Okay. Suara ni sumpah familiar kot. Letak buku, otak cepat je generate. Terus pandang muka pemilik suara.


OMG! “Sakai! Kau rupanya! Apalah sakai. Nasib baik aku tak ada sakit jantung! Terkejutlah ngok!” Memang terbahak bahak jugak aku kat situ. Kalau jumpa budak budak SABDA yang dekat Andalas ni tak adalah terkejut sangat. Azri Mustafa a.k.a Ajen rupanya. Entah jadah apa dia datang jauh jauh kat Bukit Tinggi ni ha. So,sembanglah barang sepatah dua dengan dia. Dah lama gila tak jumpa kot. Rambut dia dah panjang. Bajet kacak bergaya lah kan. Hahah..


Tanya status relationship dia semua, merungut pasal alumni. Memang suara aku rasanya satu bookstore tu dengar. Gelak je memanjang. Mula mula pelik jugak aku apahal dia nak singgah bookstore. I mean like, jaranglah lelaki nak singgah bookstore and pergi dekat section yang aku pergi tu. Okay, masa tu aku tengah berdiri dekat section novel novel jiwang leleh tak tipu punya. Baru tahu rupanya dia mencari hadiah untuk perempuan. Hadiah buku? Dengan mulia nya,aku pun suggest a few books. Sembang then aku mintak diri gerak ke surau. Baru ingat tak Zohor lagi.


Habis Zohor, Kakak ajak pergi Shah Alam. Alang-alang pergi Kompleks PKNS tu, fetch mak daripada office dia sekali. Balik daripada Shah Alam, baru sampai rumah, baru nak dinner, tiba tiba Uzair Ismadi a.k.a Ozzy call. Terkejut dia tanya aku tengah buat apa. Rupanya dia ada dekat Andalas. Dekat Taman Rakyat yang cuma beberapa tapak daripada rumah aku . Aih, tak pernah pernah pulak kan Ozzy rajin nak datang Andalas. Oh,lupa. Andalas dengan Bangi sejam je kan? Ni tak lain mesti sebab ada factor pemangkin ni. Haha.. Ozzy ajak lepak dengan Anne dan Mikki Kamarulzaman. Siap offer nak ambik depan rumah ha. Tiba tiba je Ozzy jadi baik kan? Haha.. Aku paham aku paham. Malang, terpaksa tolak ajakan. Since aku baru je sampai rumah daripada Shah Alam, so rasa macam malas gila nak keluar balik.Bukan tak sudi. Sorry Ozzy,Anne and Mikki!

Dan tiba tiba terasa macam nak cakap “Andalas ni famous jugak eyh?.” Hahah.. Boleh tak?



Izzatulisme kata :

1. For the sake of his girl, sanggup daripada Bangi turun ke Andalas ye Ozzy? Haha.. Kasih sayang betul! Syabas! Mikki, silalah terima Uzair sebagai adik ipar anda. Haha.. Terasa bertuah mengenali ketiga-tiga anda. Dunia ni kecik.


2. Mata kiri aku sekarang dah diserang cali. Dan berparut macam apa. Akibat tidur tak nyenyak selama sejam lebih dekat SABDA, sempat lagi cali serang mata aku. Sumpah nak bagi kenangan!


3. Tolonglah presiden alumni, jangan semakkan otak aku dengan segala macam benda berkaitan alumni 24/7. Sumpah rimas lemas sesak otak weyh! Kau wat lek sudah. Takyah menggelabah. Chill lepak lah der. Bukan kita nak buat reunion minggu depan pun. Pffttt…



2230 - 12/04/2011



7 comments:

  1. haha...sakai nyer ajen...ajak grak tdo uma haziq tnak..ajak kuar alamanda g men boling td..last last kantoi ngan izza...haha...carik adiah ye...lupe zohor izza??hhehe...ramai dak SABDA grak kuar merata rupenyer arinih...call ozy ajak grak alamanda gak dye ckp kene grak bangi..ceh cam terpakse je dgr...cian kamar ngan haziq halimi...ajakan ditolak ozzy ngan ajen..sume pompuan nyer pasal..haha..pasal alumni tuh--haha..gudluck izza..no comment just can give mental support..haha

    ReplyDelete
  2. ahahaha. itu semalam la man. tapi tulah. byk yg merayap sana sini en, biasalah tu, hehehehe..mereka dah ada penyeri hidup man. memanglah begitu. hehehe..kita kena paham. ehehe. pasal alumni, i'm still finding the way out. thanks for your concern eyh. =)

    ReplyDelete
  3. AHAHAHA. macam2. ajen dah ade orang? walawehh. tahniah lahh kat dia. tak boleh single walaupun seminit. HAHA. kau sangat best lah tul. ke sane ke mari, tak duduk diam ek kau businesswoman? HAHA. sumpah aku suka cali buat cam tu kat kau. seriously, sehari dah kena attack? aku rasa kau bertuah sangat. HAHA :D

    ReplyDelete
  4. ahaha. biarlah ajen bersama hidupnya en. hehe.. cis,kau SM. memang tak boleh kuajaq lagi lah en. aku mmg businesswoman weyh. byk cawangan aku nak kena pantau ni. HAHA!

    duh. kau lagi kesian kat cali daripada kawan kau sendiri? cis! cali cali semua sayang aku. tak boleh buat apa lah kan. hehe

    ReplyDelete
  5. ahahaa..aku heran, kenapa tajuk entry kau, 'syg awk'? adkah itu ditujukan buat cali2 tersayang kau kat sbda tu? ehehe..

    ReplyDelete
  6. yeah! pandai kau ana meneka maksud tersirat! bagus bagus!

    ReplyDelete
  7. hahahah weh,aku memang dari dulu baik ahhh kau dah lupa semua kenangan terindah kita dulu2 tu en? aishh takpe,nnti aku datang andalas,untuk jumpa KAU JE. orait?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...