Sunday, February 21, 2010

Dunia Survival


Nyanyian tv macam tak masuk dengan rentak dalam kepala aku. Semua yang depan mata macam halusinasi. Kejap lagi dah nak gerak balik Perak,sekolah tercintaku. Tercinta ke? Haha.. Otak aku tiba-tiba memulakan misi mengingat. Handphone dekat atas meja aku capai. Sedang aku sibuk membelek-belek peti masuk pesanan ringkas aku,mata aku mendarat pada satu mesej yang sangat berharga, bagi aku di saat-saat macam ni. Aku yang lemah ni,tak pernah tahan lama dengan kegagahan sementara aku. Kelopak mata mula jadi kolam bila baca mesej tu.

Oh,memang tak pernah aku buat sedemikian rupa. Nasib baik tengah santai dalam bilik,jadi privasi itu milik aku. Interaksi aku dengan tv memang sekadar hiasan semata-mata. Mata aku tak lepas-lepas daripada membaca pesanan tu. Walaupun dah kali yang keberapa puluh entah. Ya,aku memang terharu dengan setiap patah aksara dalam pesanan tu.

Terima kasih sahabat. Kau dah sedarkan aku sebab utama aku tinggalkan semua yang pernah jadi milik aku dekat sini. Kau dah pun sedarkan aku yang masa depan aku terletak pada aku. Walaupun itu hakikat yang aku dah sedia maklum. Kau dah berjaya mengingatkan aku tentang semua perkara yang sepatutnya menjadi keutamaan aku. Kau dah bangunkan aku yang ada banyak perkara penting lain yang sepatutnya memenuhi kotak minda aku. Kau dah pulihkan aku daripada satu fasa yang aku sendiri pilih. Kau dah keluarkan aku daripada mendera emosi sendiri.

Aku sayang kau dan mereka sampai mati. Walaupun kita pernah janji nak habiskan SPM sama-sama,tapi tak kesampaian. Aku dah pilih jalan ni. Macam kata kau. Masa depan aku,aku yang tentukan. Memang aku duduk jauh,tapi hati aku tetap dekat sini. Kalau boleh,aku nak kau dan mereka tahu yang tak ada siapa boleh ganti tempat eksklusif korang ni dekat hati aku.


Nadhrah Izzaty Bt Muhd Sukri
(17.5.1993)
Nur Ain Bt Muhd Ghazali
(27.10.1993)
Nabeelah Bt Ahmad Murad
(25.6.1993)
Romaizatul Shaqira Bt Muhd Rom
(6.9.1993)
Nur Fauziah Bt Muhd Ali
(8.5.1993)



*Mesti korang pelik kenapa aku buat macam ni kan? Kalau kata ini kali terakhir aku,sekurang-kurangnya aku puas hati korang tahu apa yang aku sorok daripada korang selama ni. Aku sayang korang walaupun berapa banyak kawan yang aku jumpa. Aku segan nak cakap macam ni depan korang. Hee~



1 comment:

  1. HAHA! eee~~~ ade orang malu~~~~ :D let's do our best babe! i love you too!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...