Tuesday, July 19, 2011

Cuma satu nama.

Tadi aku lepak lepak tepi padang. Sebab hari ni ada sambutan Hari Guru. Pelik kan? Entah. Ini adat maktab,aku bukan sesiapa nak bantah. Macam biasa, melepak bangang bangang dengan konco konco terbaik aku kat Kota Bharu ni. Dan macam biasa juga, aku memang tak betah untuk senyap. Sebab aku ni manusia ketawa. Kecuali bila angin kus kus datang, atau hormon perempuan aku kurang stabil. HEHE.. Ketawa mengilai dah jadi macam rutin. Dengan dikelilingi majoriti lelaki sekitar, aku pun tak pasti sama ada junior ataupun senior. Ah,semua bercampur. Lantak situ.

Dah jadi macam rutin, semua lelaki yang aku dengan konco konco comel aku nampak, mesti akan jadi bahan sembang. Konon si fulan suka si fulan, konon si minah suka si mamat, konon itu suka ini, konon dia stalker dia, konon si lelaki tu kacak bergaya habis. Dan paling best nya, aku boleh kata, tak ada satu pun yang serius. Semua nama keluar daripada mulut. Kejap A suka B, tiba tiba A suka C pulak, dan macam tu lah seterusnya, tanpa ada sikit pun keseriusan dalam ketawa kami.


Sebab apa?

Sebab itu semua suka suka. Sekadar jadi catalyst untuk ketawa bersama. Sekadar mengisi hubungan berkawan yang baru nak hidup ni. Dan aku yakin, hampir semua perempuan yang sebaya aku, paling tidak sekali pernah berperangai gila begini. Kau tahu, hidup kau macam suram dan kusam dan pucat segala kalau kau terlalu nak menjaga semuanya menjadi perfect. Itu yang aku panggil sebagai BOSAN.


Dan tiba tiba ada kawan lelaki aku yang juga classmate aku berkata, "Aku pelik dengan perempuan sekarang ni, main lelaki je kerja."

Aku terkedu kejap. Walaupun aku tahu itu cuma jenaka.

Lalu aku terus kata, "kau tak tahu, memang banyak, memang berbondong bondong nama lelaki yang kitorang sebut,stalk apa semua, tapi ada satu je nama yang melekat dalam hati."

Aku tak tahu kenapa aku keluarkan ayat sedemikian rupa. Haha. Luahan jujur,mungkin.

Tapi bila difikirkan balik, memang itu pendapat jujur aku. Perempuan macam aku, mungkin nampak heartless. Sebut nama itu ini. Tapi percaya cakap aku. Dalam semua nama, cuma ada satu yang sentiasa dalam otak. Itulah dia perempuan. Apa yang keluar daripada mulut, bukan apa yang ada dalam hati. Sebab perempuan macam aku, lebih suka zahirkan keseronokan daripada hakikat. Hehe..



Well,aku tak kata semua. Certain sahaja. Terutama yang sespesies aku.


Eh kejap.

Apahal aku cakap pasal perasaan ni?

Ergh, aku dah start jiwang.

Ok,kena stop.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...