Wednesday, July 27, 2011

Semulajadi Begitu.

Bila secara natural manusia itu memang bersifat sedemikian sepanjang hidup, untuk berubah dalam masa sesaat memang payah. Kau tak percaya? Kau buat eksperimen kat diri sendiri. Senang ke kau daripada seorang yang bising nak berubah jadi pendiam, like seriously pendiam? Macam orang yang dulunya tak pernah bising pun. Bila jadi macam tu, mesti orang keliling akan pandang pelik dan beranggapan kau ada masalah.

Betul tak?


Tapi ada kawan aku kata negeri ni tak sama macam negeri lain. Aura dia lain sikit. Malam tadi dia cakap macam macam dekat aku dengan kawan kawan aku yang lain. Lalu membuat aku berfikir,dalam dan dalam.


Aku yang terlalu pesimis ke atau dia yang terlalu cepat nak judge orang?

Aku diam. Tanya pula pada yang lain. Obvious. Bukan aku sorang yang berfikiran macam tu.

Dan aku berfikir lagi. Mungkin ada betul kata dia.

Tapi tak bermakna aku terima setiap patah "nasihat" dia.

Bagi aku,mudah. Sangat mudah. Aku cuma mampu berkata pada dia,





"A month is not enough to judge how good or bad a person is even how close you are."

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...