Friday, July 29, 2011

Lega,memang lega.

Akhirnya,kerja keras selama dua minggu yang aku dengan ahli ahli kumpulan aku usahakan dah berakhir. Syukur, tugas SONG IN MOTION a.k.a musical drama semalam berjaya. Well, tak tahu lah pada persepsi orang lain macam mana, tapi bagi aku, apa yang group aku persembahkan semalam dah memadai dah. Walaupun kerja aku cuma sebagai director drama dan bukan sebagai pelakon utama, tapi aku tetap berpuas hati lah dengan hasilnya. Terasa berbaloi juga selama dua minggu berturut turut,tiap tiap malam aku tak pernah melekat dalam bilik, pergi praktis. Nak elokkan mana yang scene yang hodoh tu.


Dan the best part dia adalah hanya group aku yang gunakan tema cerita sedih. Group lain prefer lagu lagu riang. Well,itu pilihan masing masing kan. Yela, guna lagu "TALKING TO THE MOON" pula, memang hari hari bercakap dengan bulan je kerja aku. Sumpah aku cakap,lagu "talking to the moon" ni betul betul penuh perasaan punya lagu. Sampai aku yang dah lama tak addicted dengan lagu ni pun terasa macam nak dengar lagu ni hari hari. Paling best bagi aku bila semua penonton dapat nyanyi dan faham sekali lagu pilihan kami ni. Itu yang penting.



Sepanjang latihan, rasanya banyak juga dugaan kot. Dengan satu persatu hal datang menyesakkan kepala otak aku. Dengan pressure nya, memang tak payah cakap lah. Betul betul terasa macam nak pinjam bahu sesiapa untuk menangis. Aku rindu bahu bahu orang tersayang. Nak menangis puas puas,macam budak budak kecil. Serius. Ada juga beberapa manusia yang offer nak jadi crying shoulder bila tengok aku jalan seorang dengan muka ketat tahap gila, tapi aku cuma mampu senyum dan kata aku okay. Tapi end up,aku biar bantal aku jadi solusinya. Aku ni jenis orang yang mudah melatah, jadi aku mudah untuk tumpah kan airmata aku walaupun kau mungkin nampak aku macam orang yang tahu gelak je 24 jam.

Ahli ahli group aku suka untuk panggil aku sebagai puan pengarah or some sort of leader most of the time, tapi to be honest, aku sangat benci bila dipanggil begitu. Tak tipu. Terasa di cemuh pun ada. Ini kerja berkumpulan. Gaya macam aku ni tamak,nak buat semuanya. Setiap orang ada peranan. Aku bukan boss atau sesiapa. Aku sama macam kalian, sebahagian daripada group. Itu saja. Lagipun, dekat sini,semuanya masih baru. Kawan baru,tempat baru. Bila dipanggil begitu, aku takut orang akan anggap aku dengan perkara bukan bukan.



Jujur,aku bukan nak berlagak suci atau apa haram jadah.
Tapi itu memang aku.

Yang pelik itu aku.
Ya,aku pelik.








1 comment:

  1. there is no NORMAL in this word. ya, aku pun pelik jugak. heh.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...