Thursday, July 21, 2011

Itu memalukan.

Oh,pagi pagi begini memang otak segar. Sesegar daun. HEHE. Nasib baik kelas aku cancel hari ni. Pukul 2 nanti baru ada kelas. Itupun sejam je. Lepas tu, beronggeng lah kemana sahaja yang aku suka. Hari ni jadual adalah paling heaven aku rasa. Walaupun nanti kena ganti jugak,tapi biarlah. Sekarang aku rasa santai. HAHA.

Tadi lepas solat subuh, aku teringat insiden masa mula mula aku datang Kelantan ni. Selepas bertanya kepada orang lain, roommate aku dengan yakinnya menunjukkan arah kiblat. Lalu aku pun dengan naifnya,terus mengikut. Sebab aku percaya,takkan dia nak tipu kot? Sebab dia pun solat guna arah kiblat yang sama.

Sampailah satu hari,selepas dua minggu kami bersolat dengan arah kiblat yang "tepat" itu, ada seorang kawan bilik sebelah aku datang melepak bilik kami, kebetulan masa tu,aku baru nak solat Zohor. Dia terus gelak terbahak bahak lepas tengok betapa salahnya kiblat yang kami guna selama dua minggu berturut turut.

Aku yang macho ni, apa lagi. Malu beb! Sumpah malu. Aku terus pandang roommate aku, konon macam nak marah, tapi roommate aku kata, orang yang dia tanya hari tu cakap macam tu. Aku diam je. Terus tergelak. Tak sangka, tak sangka. Mengucap panjang aku. Dua minggu aku buat kiblat sendiri,beb.



Dan sampai ke hari ni, masih aku kena bahan pasal salah kiblat.
Terima kasih kepada kawan kawan aku yang kepoh tu.

Memang nak kena siapa yang panggil aku Ayah Pin, Kerajaan Langit bagai tu.

Mana aku tahu.
Sampai hari ni malu lagi sebenarnya.

HEHE.



1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...