Monday, April 20, 2009

Idea Berterbangan


Tepat jam 1.30 tengah hari tadi, saya terus kemas beg,ingat nak balik. Tiba-tiba baru teringat sesuatu. Cepat-cepat kaki saya mengorak langkah mencari Cikgu Sarimah. Hari ni sepatutnya ada latihan pantun dengan cikgu. Jadi,saya tanya cikgu sama ada nak latihan hari ni jadi ke tak jadi. Cikgu kata ada latihan. Tak lama lepas tu, saya maklum kan kat Nabel dengan Yus. Romai tak dapat ikut sekali sebab ada hal. Okaylah, tiga orang je. Masa nak mulakan perbincangan dengan cikgu,tiba-tiba cikgu bukak satu topik mukadimah yang sungguh tidak disangka oleh anak-anak muda seperti kami bertiga. Heheh =D .



Terus pecah ketawa kami yang dah tak mampu ditahan apatah lagi disorok. Adui~ Cikgu ni buat kelakar pulak tengah hari terik macam tu.Tapi kami masing-masing menyedekahkan senyuman yang teramatlah lebar kepada cikgu tanpa sebarang jawapan yang mampu menjawab persoalan yang diajukan oleh cikgu. Jalan selamatlah konon! Haha! Kami pun mulakan perbincangan. Aduh~ Idea saya dah berkaratlah. Betul-betul kosong otak saya ni bila fikir pasal pantun. Tadi siap kena perli baik punya dengan cikgu. Menusuk tepat ke jantung betullah sindiran cikgu. Adui~ Risau pulak bila ingat balik. Pertandingan dah lah 30 April ni. Berapa hari je lagi nak berlatih.. Tapi nasib baik bila berbincang dengan cikgu, banyak jugak idea yang muncul secara tak sengaja. Hehe.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...