Saturday, April 4, 2009

Si Dia




Hari khamis hari tu,jiran baru saya di kelas dapat hadiah coklat daripada si misteri. Yang kelakarnya, masa mula-mula jiran saya ni tengok ada coklat dalam laci dia,dia boleh lagi tanya saya "Weyh,ni coklat siapa yang dalam laci aku ni?". Saya lagi lah tercengang tak tahu apa-apa. Manalah saya tahu coklat siapa. Tengok-tengok ada kertas diselitkan bersama coklat tu. Rupanya memang coklat itu untuk dia. Wah,ini dah macam drama dah ni! Hehe.

Jiran saya ni terus buat muka berkerut-kerut tak puas hati. Mungkin sebab dia betul-betul nak tahu siapa pemberinya. Jiran saya ni cakap lah dia tak suka benda-benda macam ni sebab dia takut mungkin ada orang cuba nak kenakan dia. Dia kata dia malas nak peningkan kepala sangat. Hari berikutnya,jiran saya ni dapat lagi dua coklat. Wah,ini serius! Saya mula rasa si misteri ni tak main-main. Ini bermaksud si misteri ni dah lama perhatikan jiran saya ni. Well,perkara tu bukan sesuatu yang pelik bagi pelajar sekolah menengah kan? Dan lagi best bila si misteri mula memberikan satu demi satu "hint" bagi membantu usaha jiran saya ni menjejak misteri si misteri.

Si misteri tahu blog jiran saya ni,tahu tempat duduk jiran saya ni. Maksudnya,setiap perkara berkenaan jiran saya ni, ada dalam pengetahuan dia. Wah, ini dah boleh buat telenovela sepanyol! Apapun, saya harap semuanya akan jadi pengakhiran yang gembira. Salam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...