Thursday, March 17, 2011

Lagu & Irama.

[Gambar : Aku masih simpan lagi walkman aku yang pertama macam ni. *jakun jakun*]


Kawan-kawan aku semua sedia maklum aku punya kecenderungan terhadap lagu lagu mati memang sangat tinggi. Dan aku boleh kata daripada semua lagu yang ada dalam playlist aku, 80% adalah lagu mati. Okay, lagu lagu mati ni means lagu yang kalau orang tengah heartbroken atau tengah frust atau kecewa-patah-hati-rasa-macam-nak-menjerit memang boleh mati lah dengar lagu dalam playlist aku ni senang cakap. Ini pun kawan-kawan aku yang bagi label. Terima kasih fellas. Cannot go betul istilah korang ni. Nak guna terms kebabooomm je kan?


And since menamatkan alam persekolahan, memang kegiatan aku mencari lagu lagu "mati" ni makin rancak lah kan. Sedap wooo dengar. Majoriti lagu yang bertemakan sebegini enak didengar. Kalau search liriknya satu persatu memang kau akan bersetuju dengan aku punya. Kalau tak pasal kekasih dah mati, mesti pasal dah putus cinta, takpun kekasih curang atau paling busuk pun cinta tak kesampaian. Ha,nak tuduh le tu. Sorry sikiiittt.. Aku bukan jenis tangkap leleh okay. Aku minat lagu lagu macam ni bukan sebab aku terlibat dalam situasi sedemikian. Cuma suka dengar muzik macam tu je. Eleh..macam kau tak pernah pulak kan?

[ Gambar : MP3, MP4, iPod teramatlah menjadi keperluan zaman sekarang. ]


Teringat ayat Norhana Abdullah yang mengatakan "Kalau ada orang tengah heartbroken dengar MP3 kau boleh mati tau tak?". Okay,hiperbola la tu kan Hana. Extra exaggerate betul. Aku dengar elok je kot. Oh by the way,aku rindu gila tahap sasau kat MP3 aku. Rindu mengalahkan rindu aku kepada bantal busuk aku. Dah lama dah hilang since masa Sultan Perak datang nak merasmikan sekolah aku. Entah macam mana boleh hilang. Yang pelik, MP3 tak ada, earphone ada pulak. Pelik aku! Sayang gila MP3 tu sebab tu hadiah PMR aku. Okay,forget it.

So basically lagu lagu mati ni kalau kau perasan lah kan, kebanyakan mesti berentak slow. Yela,ambik mood tu. Tapi ada sesetengah yang rentak henjut kepala punya. Tengok lirik, ommak aih! Lagu patah hati ke? Okay,lagu macam ni pun aku kurang minat juga. So, these are a few songs in my current playlist.


  1. Stop crying your heart out - Oasis.
  2. Dreaming with a broken heart - John Mayer
  3. Goodbye my lover - James Blunt
  4. Cinta dalam hati - Ungu
  5. Ku katakan dengan indah - Peterpan
  6. Better in time - Leona Lewis
  7. The man who can't be moved - The Script
  8. Talking to the moon - Bruno Mars
  9. No tears - James Blunt
  10. I dont wanna know - Mario Winans
  11. The mess I made - Parachute
  12. Nothing better - The Postal Service
  13. All cried out - Allure & 112
  14. All by myself - Jamie O'Neal
  15. The answer - Man with Robot Hands
  16. Broken man - Danger Radio
  17. Bruised - Jacks Mannequin
  18. Wish you were here - Hey Monday
  19. Calling All Angels - Train
  20. Yesterday - The Beatles
  21. Hanyut - Faizal Tahir


Sekarang kau cakap dengan aku. Lagu lagu mati ke semua ni?


Tak kan?




p/s : Kalau kau ada jumpa lagu-lagu bergenre macam ni, wall facebook aku sentiasa menunggu. Hee.. =)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...