Monday, April 20, 2009

Saya Bermasalah??


Aduh.. Tak tahu lah mana silap,mana dosa,mana salah,mana cuainya saya sampai hari ni saya rasa macam ditimpa kekecewaan yang bertubi-tubi. Mula-mula masa dapat markah ujian yang sebanyak 3 subjek. Memang jelaslah markah-markah tu bukanlah markah yang patut dibanggakan. Rasa macam terhina pun ada bila tengok markah-markah orang lain semuanya bagus-bagus, dahsyat-dahsyat. Apalah agaknya jampi serapah yang diorang guna ye? Hehe. Masuk kelas terus dapat markah Fizik. Oh,saya tak dapat nak kata apa-apa sebab macam saya cakap sebelum ni,saya tak target apa-apa. Jadi bila tengok markah teruk macam tu,saya macam orang tak ada perasaan. Selamba je siap sengih-sengih macam kerang busuk padahal itulah markah paling teruk pernah saya dapat.


Lepas tu,dapat markah Maths yang sememangnya teramatlah memalukan bagi seseorang yang duduk dalam kelas aliran Sains Tulen. Yang sedihnya, subjek Maths pun saya tak mampu score ke? Dahlah Add.Maths memang hancur. Kenapa lah teruk sangat saya ni? Lepas rehat,dapat pulak markah Chemistry. Arghh!! Teruknya! Tak sanggup dah mata ni nak menatap markah-markah ujian. Cukuplah menyeksa mental dan emosi saya untuk hari ini. Saya betul-betul tak sanggup dah nak tengok kertas tu semua. Rasa nak je hantar kat pusat kitar semula ke,ada jugak faedah daripada saya bakar kertas-kertas tu semua. Tapi saya tak tahu kenapa, saya tak mampu nak keluarkan setitik pun air mata walaupun dalam hati saya dah menangis macam air terjun. Hehe.


Saya masih mampu tersenyum, gelak-gelak walaupun pencapaian teruk macam tu. Sikit pun riak wajah saya tak menunjukkan kekesalan + kekecewaan sedangkan dalam hati ni, Allah je lah yang tahu.Ditambah lagi dengan pertanyaan Nabel tadi "Ayah kau tak marah ke?". Huh?? Ayah mana pulak yang melonjak riang bila tengok pencapaian anak teruk kan? Teringat pulak pasal ayah. Haha. Matilah kalau ayah tahu. Ayah kalau marah, memang syok gila! Haha. Nabel, lain kali cubalah tanya soalan yang best sikit macam "Agak-agak ayah kau bakar tak kertas ujian kau ni?". Kalau soalan macam tu mungkin susah sikit nak jawab sebab soalan tu tak ada skema jawapan. Erm.. Esok kena berhadapan dengan satu lagi hari yang mengecewakan......atau mungkin tidak?

1 comment:

  1. selama ni markah aku paling teruk kau tak terfikir ke macam mane aku punye perasaan bila tengok korang dapat markah lagi bagus dari aku?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...