Monday, March 26, 2012

Selesai



Harini aku terima satu cerita.

Or precisely, should I say like this ; cerita cerita daripada mulut orang sekeliling yang aku boleh kata sebahagian daripada masyarakat yang aku jumpa hampir setiap hari.

Sudah ada orang sekeliling yang mula menaruh assumption yang tidak tidak mengenai aku.

Sudah ada mulut mulut yang mula bercakap aku seperti seorang perempuan yang tak tahu apa itu harga diri, mengejar sesuatu yang memang bukan aku punya pun dengan anggapan bahawa itu aku punya.


Senang cakap,perasan.

Mereka kata aku perasan.

Perasan kerana misinterpret kebaikan orang terhadap aku sebagai suatu affection.

Apakah?

Sedangkan cerita sebenar tidak begitu.

Terasa macam dibaling tahi ke muka pun ada.
Mereka bercakap seolah olah aku ini tak tahu apa itu erti malu.

Mereka tak tahu apa apa cerita, tapi sudah judge aku itu ini.
Mereka tak tahu cerita daripada permulaan, pertengahan apatah lagi penghujung.


Jadi selama ini aku bertembung dengan mereka, bersembang dengan mereka,
assumption begitu sudah tebal dalam diri mereka.

Malu,serius malu.
Tak tahu mana nak campak rasa malu ni.

Untuk kali ni, aku yakin.

Bukan main main, bukan tipu tipu.


Aku sudah selesai.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...