Friday, May 20, 2011

Goodbye Perlis, Hello Kelantan. =)

So,dalam masa terdekat ni semua orang pun akan bergerak ke tempat belajar masing masing. Bertebaran ke seluruh negara. Mungkin ada yang ke luar negara. Semua pun dah tahu mana hala tuju yang nak dilalu. So lepas ni, agak susah lah kan nak gather ramai ramai balik? Well,that's the fact of life that we have to accept. Suka atau tidak.

Aku pun sekarang. Mulanya plan asal ke Matrikulasi Perlis. Tapi sebab aku dah dapat tawaran ke Institut Perguruan Kota Bharu,jadi ayah suruh masuk sana. Pergh! Memang tak boleh jauh lagi kan dia nak campak aku? Untuk pengajian Ijazah Sarjana Muda TESL. Since aku memang minat course ni,so what is there to think about kan? Kerja terjamin,belajar pun santai. Lepas grad, terus dapat kerja. Okay,kehendak keluarga, turutkan saja. Orang kata, dengar cakap orang tua, banyak berkat nya. Lagipun sekarang,aku dah janji, hala tuju hidup aku,aku biarkan kuasa ibubapa yang tentukan sepenuhnya. Aku? Ikut sahaja. Kalau hitam,hitamlah. Kalau putih,putihlah.Hehe.. Kata nak jadi anak solehah kan Nazihah?

Eh eh. Poem "THE ROAD NOT TAKEN" , terima kasih lah Robert Frost kasi aku ayat "And sorry I could not travel both". Kau sumpah gempak gila doh Frost!


Aku daftar 20 Jun ni. Gila lambatttttttttttttttt wooo~ Sebulan lagi tu. Jadi bagi sesiapa yang rasa macam dah malas gilababun nak packing, bak sini luggage korang aku tolong sumbatkan baju. HAHA! Adoi~ Bosan lah aku nanti. Semua dah pergi belajar,FB mesti dah sunyi. Nak online pun, geng online mesti dah tak online. Confirm ah semua dok sibuk dengan tempat belajar baru diorang. Minggu orientasi lagi. Aish.. Terkulat kulat lah aku nak cari hiburan.
Dan seperti jugak yang lain, hopefully decision aku untuk kali ni,biarlah setepat tepatnya dan tiada sebarang penyesalan akan berlaku di akhir cerita nanti ye? Amin~


Dan sekarang aku tengah nak prepare mental aku dengan semua pembaharuan yang akan berlaku di Kelantan nanti setibanya kat sana.

  • cuti jumaat dan sabtu
  • wayang memang tak ada. bak kata zikri dan akif, wayang kulit kan ada. LOL!
  • semua iklan dalam jawi
  • jumaat je kebanyakan kedai dah tutup
  • barang murah murah tiruan daripada siam banyak kat sana.
  • kena biasa sebut perkataan sebegini "ambo suko ko demo".. dan yg sewaktu
  • shopping mall terbaik, KB Mall lah =(
  • eh eh, airport sangaaaat dekat dengan my campus! flight la! apa lagi! *wink wink*


Kepada kawan kawan kat Arau, sorry tak dapat join korang. Ingatkan rezeki kat sana. Nampaknya tak ada jodoh lah ye? Maaf maaf. Ada lain masa kita jumpa kat tempat lain pulak okay? Penat je dah janji dengan banyak orang nak jalan jalan bersama kat Arau nanti. HAHA! Tiada rezeki lah. =(
Okay,so sekarang aku tengah fikir macam mana aku nak adapt tempat baru ni? Ha,ingat tak aku pernah cakap nak pergi a brand new place yang memang tak ada orang kenal? Ha, hambek kau nazihah. Setepek doa termakbul. Kena campak kat Kelantan tanpa kenal seorang manusia pun yang memang kenal. Duh,apahal vellu sangat ayat aku? HAHA!


Sekarang macam terfikir, ayah kata, memang terbaik. Anak ayah tak ada seorang pun yang sama jalannya. Kakak aku dulu ambik diploma then degree kat UiTM. Abang aku, matriks Melaka then sekarang tengah sambung degree kat UPM tu ha. And aku, direct terus ke degree TESL ni. See? Laluan kami langsung tak sama. Aku ingat dulu dapat ikut jejak langkah abang masuk Matriks. Tapi dah rezeki ni yang sampai kan..

Okay,so apa lagi random thoughts yang menjengah ni? Aku dah macam sakai gilababun dah ni memikirkan tempat belajar baru aku. Ah,tidur ah. Pening kepala ah.


p/s : wey kawan kawan, nanti korang masuk mendaftar jaaaaaaaaaaaaauuhh lagi awal daripada aku kan? agak agak bosan, contact lah handphone aku ni ha. on sentiasa 24 jam. sembang sembang. confirm dilayan dengan baik. kalau senang senang,nanti on lah FB korang. boleh teman aku online. HAHA! okay,aku dah gaya macam korang pergi sana nak main je. hee~


ok chow. ayat aku pun dah naik sakai gila kot.




"Tidak kira di mana permulaannya, yang penting di mana penghabisannya"

Kakak oi, sumpah lah inspiring gila ayat ni!




5 comments:

  1. ha. apelagi pi kemas beg aku yang bersepah tu. nak sangat kannnn.

    dulu aku pun rasa nak sambung tesl jugak tapi dah tak dapat nak wat camne kan. hu. btw, all the best yo. sat lagi kau duk speaking kelate la. bahahaha. org penang cakap ngn kelantan memang macam ayam ngn itik lah weyyyhh.

    selamat maju jaya kawan :)

    ReplyDelete
  2. ahahah.. bak sini meh. aku pack kan. hehe. bosan ah tak packing! hahahaha..


    heheeh.. takpe lah mira. kau dpt asasi sains. gempak tuuu... kau buat je elok2 kat sana. hehe. tau xpe, penang dgn kelantan? okay,. aku dah bayang macam hape dah nanti. haha

    ReplyDelete
  3. tul jgn risau.
    nad angkut laptop skali dgn broadband lagi!
    dah settle down nnt nad on punye

    ReplyDelete
  4. hahaha. okay aku sedih. sakai kauu.! aku siap dh ckp kat mak ayah aku, aku pegi sna nnti, takde membe rapat. :(

    btw, aku tuntut ilmu bahsa kelantan dari kau. nak anak org kelantan, kene le reti ckp kelantan, ye dakk? bhahaha.ajar aku tauu! ambo suko ko demo! hahaha

    ReplyDelete
  5. nad : online cepat! free je terus online! hee

    ana : nanti aku ajar kau kecek kelate. demi nak anak pakcik wan kan? ahahahah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...