Saturday, May 7, 2011

Live in Regret.

Now, aku betul betul terasa macam loser.

Kalaulah boleh undur masa, aku takkan buat kesilapan bodoh tu.

Kalaulah boleh undur masa, aku patut sedar diri siapa aku.

Kalaulah boleh undur masa, aku akan cari sebanyak mungkin pertolongan.

Kalaulah boleh undur masa, aku akan dengar cakap orang tua aku.

Kalaulah boleh undur masa, aku takkan buat tindakan terburu buru tu.

Kalaulah boleh undur masa, aku takkan rasa macam nak gantung diri sekarang ni.


Tapi kenapa masa aku perlukan guide tak ada orang tolong?
Tapi kenapa masa aku perlukan guide aku dibiarkan mencari haluan sendiri?
Tapi kenapa masa aku perlukan guide aku tak diberitahu apa yang aku diberitahu semalam?


Dan most importantly,

Kalaulah boleh undur masa, aku takkan jejak kaki dekat Bagan Datoh.
Terima kasih kerana berjaya buat aku menyesal dengan semua tindakan bodoh aku.



Dan aku dah janji pada diri sendiri sampai mati.
Aku akan ikut semua kehendak orang tua.
Aku akan ketepikan semua kehendak aku.
Aku akan utamakan apa yang orang tua aku kata.
Aku akan belajar lupakan semua wish dan dream aku.
Aku takkan bantah semua arahan orang tua aku.
Suka atau tak.




Sebab aku dah janji, hidup aku untuk orang tua aku.



p/s : Terima kasih kepada semua texts dan call yang aku terima. Texts berbunyi "Izzat,kau okay?", "Weh,kau okay ke?", "Are you okay?" sangat lah aku hargai. Terima kasih kerana mengambil berat dan memahami. Sekurang kurangnya aku tahu ada yang masih concern pasal aku. Dan semua call yang aku terima, maaf. Aku tak dapat nak jawab. Masih belum mampu nak menjawab sebarang panggilan. Dan again. terima kasih banyak banyak kepada semua yang concern pasal aku.



Oh ye. Secara jujurnya, aku memang tak okay.

Assalamualaikum.





5 comments:

  1. kenapa cepat sngt give up? kenapa persoalkan benda dah jadi? takdir Allah tu pasti ada hikmahnya. there's always silver lining behind every clouds.
    Jangan buat kesalah yg sama lagi. jgn buat benda yg kau akan menyesal lagi pada masa akan datang, buat apa yg kau minat, minta petunjuk Allah. Please remember this, Allah takkan bg dugaan yg berat kalau dia tahu, hamba dia tak mampu nak menanggung. Usaha kuat lagi Izzatul Nazihah Bt Yahya.

    ReplyDelete
  2. setiap yang berlaku ada hikmah nya...
    bnyk yg kita bljr dkt bagan datoh...
    mungkin skrg masing2 x nmpk lagi but believe me suatu hari nnt kite pasti akan bersyukur :)
    kuatkan semangat.bangun perlahan-lahan jgn terus berlari but make it step by step.
    tul boleh!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...