Sunday, May 8, 2011

Hear Me Once.

MILLION OF THANKS FOR THIS SPECIAL




Terima kasih. Aku sangat terharu dengan semua perhatian yang ada. Aku tahu kau dan semua budak budak nova x yang lain sentiasa ada untuk bersama aku. Through thick and thin kan? Aku tahu korang semua ada untuk aku just in case bila bila aku perlukan korang. And trust me, aku tak pernah menyesal kenal korang. Sumpah demi Allah. Kenal dengan korang ajar aku banyak benda yang aku tak pernah tahu. And again. Allah tahu, betapa sayangnya aku dekat korang semua.


Tapi apa yang aku state tentang regret aku on my previous post, tak melibatkan korang langsung. Ada banyak faktor lain. Ada banyak suara suara yang lagi kuat. How I wish aku boleh bagitahu satu dunia masalah sebenar aku. Terangkan satu persatu dekat korang betapa rapuhnya aku untuk masa sekarang ni. Betapa rumitnya keadaan aku sekarang. Dan betapa kuatnya aku cuba untuk jadi manusia yang terbaik. Tapi ada maruah dan hati yang perlu aku jaga dan tengok. Aku tak boleh nak fikir diri sendiri. Aku tak pernah terfikir untuk menyesal. Tapi aku manusia biasa. Anak cucu Adam. Bila dah hari hari disogok dengan kata kata penyesalan, sedikit sebanyak aku pun tewas. Termakan jugak dengan semua penyesalan. Dan dari situlah lahirnya "kalaulah". Aku tahu memang impossible dan betapa berdosanya aku mempersoal takdir.



Memang aku mampu gelak. Memang aku mampu senyum. Tapi just like any other people, aku masih tak mampu nak elak daripada tipu diri sendiri. Aku tahu aku tak okay. Aku ni lemah. Sangat untuk waktu waktu macam ni. Aku tahu memang orang akan kata aku tak bersyukur. Even aku pun tahu betapa tak bersyukurnya aku dengan nyatakan ayat macam tu. Tapi trust me. I am no angel. Aku memang menipu kalau aku kata aku sangatlah tidak ter"effect" dengan my current situation.


Tapi jangan risau ye sayang, aku bakal okay. I will get back on my feet. As soon as possible. Sedang membina kekuatan dalam diri. Aku sedang mencuba nak jadi sekuat kau, Syaza Mariyah. But you know, healing seriously needs time. And it takes a long, like seriously long just to heal and get back on your feet, and move on as if you are the strongest man on earth. I will not be like this forever. Its just a part of growing process. And I am learning it.


Aku bukan tak nak cerita masalah aku to any of you guys. Aku bukan nak sorok daripada korang. Aku bukan tak anggap korang kawan susah senang. Aku bukan tak percaya korang. Aku bukan tak suka share problem. Aku bukan benci korang. Tapi aku risau. Aku risau orang akan mula muak dan rimas dengan aku bila aku bebankan masalah aku pada korang. Aku risau korang akan ada satu persepsi baru dekat aku. Aku risau korang akan rasa macam aku ni entah apa apa. Aku risau korang akan cakap "Aku pun ada masalah, ni pulak nak settle masalah kau." Aku risau korang akan rasa macam aku terlalu weak. Aku risau korang akan kata aku tak bersyukur. Aku risau korang akan fikir apa yang paling aku takutkan. Walaupun aku tahu korang were among the best things ever happened in my life. Dan walaupun aku tahu korang takkan cakap macam tu. Tapi still, kerisauan tu masih ada.


So, biar aku keep this to myself. Biar aku tahu cerita daripada awal sampai akhir. Biar aku tanggung sendiri. Sebab buruk baiknya, aku yang akan terima. Jadi aku sangat memerlukan masa untuk kembali berfikir semua benda yang aku perlu fikir. Fikir semua benda yang aku pernah cakap. Sebab most of the time, I didn't do what I say to others. Aku? Cuma pandai cakap je. Buat tak pernah sekali.


Maaf kepada semua yang sangat memerlukan bantuan dan nasihat aku untuk masalah korang sekarang ni. Maaf aku tak dapat nak bagi nasihat yang terbaik sekarang. Maaf sebab aku tak boleh nak tolong korang sekarang ni. Aku perlu tolong diri sendiri dulu. Maaf sebab langgar janji aku untuk "always be there for you". Tak apa. Nanti aku dah stabil, kalau korang masih memerlukan nasihat dan bantuan aku, aku akan tolong ye?





p /s : Kepada semua texts yang aku reply macam entah pape,
macam nak tak nak tu,
dan yang aku tak reply tu, aku mintak maaf sangat.
Bukan berniat nak jadi kejam.

Sorry, but I'm still recovering.




1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...