Friday, May 27, 2011

La Tahzan

Bila otak sendiri dah tak mampu nak yakinkan hati yang semuanya adalah yang terbaik walaupun sedar dengan hakikat itu bukan kehendak diri,runsing dalam kepala Allah saja yang tahu. Terlalu kusut sampai tak dapat nak interpretasi kan dalam ayat. Solusi terakhir, menangis lagi.


Ya, salah satu kehidupan manusia yang sangat menyedihkan. Tak payah cakap. Sedar diri. Seperti mahu dihantuk kan saja kepala ke mana mana tempat biar hilang ingatan selama lamanya. Terasa macam dunia tak adil. Dan mula bertindak seperti manusia tak beragama. Persoal kuasa tuan punya dunia sedangkan diri adalah hamba. Salahkan itu dan ini. Meraung kesalkan nasib yang tak serupa dengan orang. Walaupun tahu itu semua pemberat dosa. Tetap degil ikutkan syaitan. Jahil jahil.


Apa yang diperlukan sekarang, cuma kata kata semangat daripada seseorang atau dua orang atau seramai mungkin manusia sekeliling. Tapi siapa saja yang tinggal untuk buat semua tu? Tak ada. Nak diluah, tak tahu pada siapa. Keluarga? Tak mungkin. Kawan ; semua sudah tenggelam dalam kesibukan masing masing. Tinggal diri sendiri. Bukan tak pernah cuba jadi psychiatrist untuk diri, tapi jarang berkesan. Hati pun masih tak tetap lagi, kejap stabil kejap goyang, macam mana nak yakinkan diri? Ya Allah. Please give me all the strength to face all this.


Akhirnya,terjumpa sesuatu yang sangat berguna. Hopefully LA TAHZAN wouldn’t be a waste for me. Please stay there, remind me everyday of how lucky I am today,tomorrow and the day after. Please inspired me all the times.


“Ya Allah, gantikanlah di tempat keresahan ini dengan kedamaian, di tempat kedukaan dengan kegembiraan dan di tempat ketakutan dengan keamanan.”


“Oh Tuhan, buatlah mata yang tidak mahu lelap merasa mengantuk yang memberi ketenangan, dan letakkanlah di atas jiwa yang goncang ini kedamaian, dan berilah balasan baginya dengan kejayaan yang sudah hampir.”


“Ya Tuhan,halakan lah kebingungan pandangan hatiku kepada nur cahaya-Mu, dan tindakan tindakanku yang keliru kepada jalan-Mu yang lurus, dan palingkanlah orang orang yang menyimpang dari-Mu kepada hidayah-Mu.”


“Ya Allah,lenyapkanlah dukacita kami, hilangkanlah kesedihan kami dan halaukanlah keresahan dari jiwa kami.”


“Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu, sedang Allah mengetahui apa yang kamu tidak ketahui.”




I really need to stick to those words by all means. La Tahzan again and again. Syukran. I’ve found one of the best companion. =)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...