Tuesday, March 17, 2009

Malunya!


Semalam, masa saya dalam perjalanan nak pergi Klang, kereta Ayah berhenti dekat satu lampu isyarat atau lebih dikenali sebagai "traffic light" dalam kalangan pengguna jalan raya. Biasalah, jalan raya kat Klang ni memang tak sah kalau tak ada traffic light. Jadi, masa semua kereta tengah berhenti tu, saya pun seperti biasa, memulakan kerja-kerja memerhati sebab saya memang suka memerhati benda-benda dekat sekeliling saya. Hehe~ Sedang saya asyik memerhati sekeliling, mata saya tertumpu pada seorang manusia yang membonceng motosikal kawannya.

Saya pada mulanya tak perasan pun muka kawan dia yang tunggang motosikal tu. Saya cuma perasan muka manusia tu je. Saya cakap dalam hati 'Alahai, comelnya lah mamat ni. Dahlah pakai helmet macam budak kecik. Muka pun muka innocent je!'. Jadi saya dengan selambanya dan tanpa rasa segan silu nya, tengok je lah mamat tu lama-lama. Saya tengok lama-lama sampai mamat tu pun dah perasan saya tengok dia. Tapi saya buat bodoh je lah. Bukan kenal pun. Sampai lah masa kereta dah bergerak, baru saya perasan. Oh, saya tahu siapa mamat tu. Tapi, muka dia macam lain je. Mulanya saya tak pasti sangat tapi bila saya tengok balik kawan dia yang tunggang motor tu, sah! Itu memang dia. Kawan dia yang tunggang motor tu, kawan saya rupanya. Dia senior saya dulu. Saya nampak kawan saya tu pun tergelak sekali. Tak tahu lah gelak sebab apa. Mungkin tengah gelakkan saya kot. Saya pun terasa nak gelakkan diri sendiri bila ingat balik. Macam mana lah saya boleh tak cam muka senior saya? Nasib baik kereta dah gerak masa tu. Haha~ Malunya tak terkata.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...