Monday, December 14, 2009

180 Days

Disebabkan kebosanan yang maha dahsyat tiada tandingan,maka aku berkira-kira untuk mengemaskini blog kesayangan ku ini. Terasa nak membebel sekuat hati tapi nanti takut dilabel gila oleh orang-orang sekeliling. Jadi,aku nak menghebahkan kepada semua orang kampung dan masyarakat harmoni di luar sana tentang ahli-ahli kelas 4 Al-Farghani. Kelas yang baru aku join lebih kurang enam bulan. Antara yang bertuah adalah :-



Nur Azieanna Bt Zambry // Azi
- Dia ni soft spoken orangnya. Banyak menasihatkan aku pasal perkara-perkara berkaitan hidup. Well,kira macam pengganti mak aku jugak lah. Selalunya dia suruh aku jaga diri,belajar,jgn malas-malas(itu dah memang fitrah aku) dan jaga laki. Eyh..silap!Jaga maruah diri. Kadang-kadang aku rasa macam dekat je dengan mak aku bila dengar nasihat dia yang dah boleh dibukukan tu(punyalah panjang!). Haha! First time kenal,memang kaku habis dengan dia. Tapi tu semua masa first time je lah. Hehehe... =)




Nurul Faten Adila Bt Abdul Basir// Didi

-Dia ni tak banyak cakap orangnya. Selalunya aku lah yang mulakan conversation dulu. Dia ni aku salute la sebab memang aku boleh kategorikan dia as Master of Science. Biology, Chemistry, Pyhsics semuanya dalam tangan dia. Macam mana dia belajar pun aku tak tau. Telan buku kot agaknya. Jealous tahap sawan la kat dia. Dia ni jenis yang pemalu sikit. Tapi sporting. Hehe.. Sebagai anak buahku, aku rasa dia ni jenis senang dibawa berbincang. Kalau ada apa-apa,dia selalunya takkan menyebabkan masalah. Juga merupakan jiran dorm sebelah.
=D



NurFatin Binti Ahmad Damanhury // Aten
- Dia merupakan orang yang aku paling rapat dekat SABDA. Senang cerita,mana aku pergi dia mesti ada. Makan sama,riadah sama,belajar pun sama-sama. Mulanya,aku tak rapat sangat dengan dia. Kenal as a classmate je. Tapi since bulan puasa hari tu,aku mula rapat dengan dia. Sebab selalu kebetulan masa puasa,dia selalu ambik tempat solat sebelah aku. Jadi secara tak sengaja,kami terakrab pulak. Kongsi cerita tiap-tiap hari. Kalau dia siap lambat,aku yang datang dorm dia tunggu dia bersiap. Kalau aku pulak yang lambat,dia lah yang datang. Tapi selalunya dia yang datang dorm aku. Hehe.. Satu persamaan kami, dua-dua bekas pemantun sekolah. So,kalau apa-apa hal berkaitan pantun,aku cerita dengan dia je. Sebab dia je yang faham haram jadah apa yang aku merepek tu. Hehe.. Dia selalu naikkan semangat aku bila aku tengah ada masalah. Kawan yang sangat boleh diharap.



Nur Farahin Binti Mustafa // Pa'en
- Si tudung putih dalam gambar ni bernama Farahin. Dia ni Ketua Dorm aku a.k.a classmate aku a.k.a katil sebelah aku. Hehe.. Dia ni sangat baik dan pemurah. Selalu mendermakan isi lokernya kepada ahli-ahli dorm. Rasa-rasa kekurangan apa-apa,jangan ragu-ragu meminta pertolongannya. Paling seronok, hobinya ialah suka menjerit. Kalau dia menjerit, memang aku rasa dah putus cuping telinga aku ni. Berapa kali entah jantung aku yang dah tergolek tapi aku kutip balik disebabkan terlampau terkejut dengan frequency suara dia. Hehe..


Nur Huda Ezzaty // Huda
- Si tudung hitam dalam gambar kat atas tu pulak Huda. Tak banyak yang aku mampu cakap pasal dia. Cuma dia ni pendiam dan sangat pendiam dan terlalu pendiam dan tergolong dalam mereka yang memiliki ciri-ciri pendiam. Tak selalu berkomunikasi dengan dia disebabkan dia seorang yang amat pendiam. Sedikit info,dia dari Sek.Men.Teknik Shah Alam. Yang aku tau,dia tidak pernah langsung belajar mengenai Biology sebelum masuk SABDA. So,aku tak boleh nak cakap lebih-lebih. Mungkin tahun depan dapat kenal dia lagi rapat kot?


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...