Wednesday, December 2, 2009

Pandang Saja


Selasa - 17 Nov 2009


Masuk kelas macam biasa. Aktiviti best,tidurlah since aku pun tak cukup tidur malam semalam. Baru nak lelap mata, Aja kejut. "Tul,jom pegi meeting untuk Karnival Sukan". Alahai,cikgu ni. Mata separuh bukak,aku pun ikut Aja. Habis meeting,aku dah tak boleh tidur. Balik kelas, selesaikan lagi hal-hal berkaitan borang Karnival Sukan. Maklumat peserta and etc. Lepas rehat,bosan tahap gila. So,aku ambil langkah bijak. Ajak Fatin teman aku kemas locker kat kelas.

Memang buku-buku dalam locker aku banyak jangan cakap. Sambil kemas-kemas tu,terjumpa pulak fail pantun. Kenangan berputar. Baru teringat yang aku pernah jadi pemantun. Ahahaha.. Habis kemas-kemas,lagi lah buntu. Badan dah memang penat. Duduk dekat kerusi Mimi,ingat nak borak-borak dengan Fatin. Sekali terlelap pulak. Berapa lama tidur pun tak sedar. Sedar-sedar dah pukul 1 lebih.

Bangun je,pergi tengok Akif buat apa. Dia tengah prepare nombor giliran peserta acara lari tu. Aku dah buat sikit malam tadi. And the rest dia yang handle. Well,supposed aku kena tolong dia. Alamak,mood guilty dah mula menyerang. Rasa bersalah pulak aku tak tolong dia sediakan semua tu. Aish.. Kenapa lah aku tidur tadi? Aku paling allergic bila rasa bersalah. Nak cover balik the guiltness,aku tanya "Nak tolong ke?". Apa punya bangang lah soalan yang aku tanya. Adoi~

Akif mintak tolong tuliskan lagi separuh nombor-nombor giliran tu. Akhirnya semua settle. Petang tak ada prep,yes! Ganti dengan latihan Karnival Sukan. So,petang tu semua berlatih separuh nyawa untuk esok. Prep malam macam biasa. On the way pergi kelas, Awer tanya aku"Jadi ke nak buat solat hajat?". "Entahlah. Depends.Kalau semua setuju,proceed je lah". Tak lama tu,diorang boleh question balik, "Perlu ke solat hajat tu?", "Kan dah buat tadi","Kenapa kau tak hajat sekali tadi?".

I was like 'perlu ke nak persoalkan hajat aku?'. Semua gaya macam tak setuju. Aku pun terus angkat tangan kat diorang. "No need" punya gesture. Baru semua diam. And aku terus stepped in kelas aku. Tak perasan diorang follow belakang. Tak pasal je aku dilabel 'merajuk'. That is so not me. Tiba-tiba pulak cakap jadi nak proceed solat hajat tu. Ek eleh.. Buang tenaga aku je marah-marah. Niat aku, biarlah hajat yang ni spesifik sikit, untuk semua ahli rumah.

Lepas tu,perjumpaan Pengawas, BADAR and PRS dekat surau. Purpose of the meeting; to remind our duty. Satu insiden berlaku. Kes the Form 1's. Ada satu insiden melibatkan satu geng Form 1 students. Nak dengar the truth from their mouths,sumpah susah gila. At last,baru diorang cerita hal sebenar. Last-last balik dorm pukul 12. Sampai dorm baru terasa penat. Letih macam nak tanggal kaki.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...