Wednesday, December 23, 2009

Vivid Imagination


Sedang berjalan-jalan di suatu shopping mall.

Aku memerhati gelagat semua manusia yang ada. Suatu kerja orang psycho. Ketawa sorang-sorang. Lagilah psycho. Aku tahu. Baru aku tersedar sekolah sedang menanti aku. Bermakna, aku tak ada masa main lagi dah.

Pedulikan. Aku nak gembira sekejap,tak boleh ke?

Okay,aku tipu. Bukan sekejap sebenarnya.

Mengambil langkah lemah longlai ke panggung wayang. Cadang membeli tiket filem. Malang;semua yang hotstuff penuh. Terlupa, Rabu tiket murah. Mulanya nak batalkan hasrat murni tengok wayang. Tapi separuh lagi hati memaksa. Ikut saja.

Berjalan-jalan lagi. Terserempak dengan Syazwan. Bekas Ketua Pengawas ku. Rambutmu panjang,Wan! Dah habis SPM. No wonder. Dia dengan riak terkejut. Aku dengan riak tidak terkata. "Woi!" suatu teguran yang cukup sopan dari dia untuk aku. Okay,memang sah itu dia. Yang aku mampu "Eh,kau?". Kemudian tersenyum sumbing. Langkah mara ke depan aku atur. Tinggalkan dia bersama senyumanku.

Filem ditonton. Tak menarik minat. Mata tertinggal bersama jasad. Fikiran fly pergi mana. Sedar-sedar filem tamat.

Atur kaki ke kedai buku. Beli sedikit rujukan. Balik. Oh,kebosanan berjalan.

Tiba-tiba mendapat panggilan. Farah. Panggilan tidak disahut. Tiada mood. Mesej masuk. "Budak Perak dah dapat result". Huh? Itu sepatutnya berita gembira atau buruk?

Mesej dihantar kepada beberapa budak Perak dalam senarai contact. Keputusan positif. Tidak!

Misi baru : Menjaga peti surat depan rumah bagai menatang minyak penuh.


*Kalau misi gagal, I'm going to die! May my soul rest in peace.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...