Friday, December 25, 2009

Survival


Menung bodoh-bodoh ke arah siling bilik. Tangan kanan atas dahi.

Terfikir masa depan. 'Apa nak jadi aku ni?' hati membebel. Banyak masa dah terbazir.'Ah,tak boleh jadi ni' hati membebel lagi.


Tahun baru dah dekat. Ah,itu tak penting.


Berkira-kira kosong dalam otak. Azam baru hukumnya wajib.

Azam cliche seorang calon SPM.

"I wish to get straight A's in my SPM".
Tapi aku punya lain sikit .
"I wish to get straight A+ in my SPM"


Tapi bukan sekadar azam. Kali ni aku dah nekad. Aku kena bergerak.


Pukul 2 pagi semalam,Haziq MC called. Dia ingat aku dah tidur. Rutin aku tidur pukul 4.
Borak sampai tak ingat dunia dengan dia. Pukul 3 lebih baru berhenti. Sebab dia dah mengantuk.

After the conversation,he managed to boost up my spirit.

Don't cry over spilt milk. Ya,aku setuju.
Study smart,not study hard. Paling setuju.
Directly put the information from the teachers in your brain. Akan diguna pakai.
Empty your mind before class begin. Ni yang aku paling susah nak buat.

Whatever it is,I've come to my sense now. Bangun dan bergerak pantas.
Masa depan tengah tunggu. Tolong doa kan aku.

Jangan risau,aku doakan korang tiap-tiap hari.

Sebab aku mungkin tak dapat selalu balik rumah lepas start sekolah ni.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...