Wednesday, January 19, 2011

Back Then.

(Gambar masa darjah 4 *aku comel la doh! Tudung hitam tuuu! =D)


Terima kasih dan sekalung penghargaan kepada cik Maisarah Muhd Azili kerana memberikan arahan untuk saya buat tag nya. Ikutkan macam malas,tapi buat jugaklah kan. Kang menangis pulak budak kecik tu kang. Haha..


Asal-usul nama blog

Mula-mula namakan blog ni "Mumbling Territory" sebab suka mumbling. Then,rasa macam dewasa sikit lah konon so nak tukar jadi "Scribble Analogy" sebab ambik initial nama orang yang saya minat. Haha. Silly kan? Nevermind. Then,after having a second or third thought,"better put something that relates my name,kan senang nak buat jejak kasih dengan kawan-kawan lama." So,that was how "This is Izzatul Nazihah" idea came up. Specially written wholeheartedly and presented horrendously from me to you. =D



Mengapa suka berblog

Main reason , blog is the only space that prepares me a place to write and recklessly throw any words without having any teacher to shout "Hey,you are wrong!". Haha.. And most importantly,it is free. Lagipun,kenalah ikut peredaran zaman kan. Orang sekarang dah tak mainlah diary diary ni. Technology have it all. Kang kau jugak kena panggil kuno. Buat malu je. Besides that, I discovered too that blogging aided in exposing me to the other side of me. Ever heard of "Dr.Jekyll and Mr.Hyde?". You know what, there are times I will write anything that makes you think "Pergh.. Pelik gila perempuan ni. Depan aku tak pernah pulak dia cakap ayat-ayat macam ni. Bapak kelakar gila! Tak terbayang aku!". Because I'm standing still to my opinion

"Blog is my inner voice in which you can never heard but just read them through."



Azam untuk Blog

Ok. Seriously, yang ini sumpah pelik dan mengelirukan. Azam untuk blog? Macamlah blog aku ni blog kerajaan nak main azam-azam pulak. Ok,take it easy. Tak ada sangat lah kot. I'm just hoping for people to enjoy their visit to my blog. Azam aku,aku konklusikan aku nak menulis sesuatu yang aku takkan cakap depan sesiapa pun sebab itulah satu-satunya masa aku berfikir secara kritis dan kreatif. Dan aku berazam(ceh,bersungguh ni!) untuk meneruskan penggunaan ejaan secara penuh untuk setiap patah perkataan yang muncul dalam entri aku mulai sekarang. No more such thing as "bahasa message". Lagipun,ini kan blogging secara free. Kenapa nak hadkan penggunaan perkataan kan? But yet,feel free to do your own way though.




Tag 5 orang blogger

Sesiapa yang berada dalam senarai link saya di sebelah kiri ni ha dan teringin nak membuatnya. Cubalah! Tak rugi satu sen pun. Hehe.. =D




p/s : Simply a frank point of view from a naive girl who speaks honesty. Ngahahaaha...~



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...