Friday, January 7, 2011

Pesanan Suara

Izzatul Nazihah + Fatin Fareena = Watak Utama


*in the "Pain" by Jimmy Eat World mode

Mengah. Dari tadi aku mencari-cari nafas. Dah lama aku tak ketawa besar macam ni. Maksud aku,betul-betul punya ketawa. Paling akhir,masa dekat sekolah,SABDA. Masa lepak-lepak dengan mereka yang sengal-sengal tu. Ketawa besar ni dah jadi macam syarat wajib melepak dengan mereka. Ada je benda nak bahan orang.


Aha. Perbualan hari tu. Maksud aku,tahun lepas. Add.Maths depan mata. Otak ligat fikir macam mana nak selesaikan soalan. Niat ; ulangkaji. Cikgu tak masuk kelas. Antara perbualan paling tak matang aku bersama Tot ; walaupun memang selalunya tak matang. Tot menyuarakan ,


Tot : Eh,aku rasa aku punya bakal suami nanti nama Kamal.

Aku : Huh? apahal pulak tiba-tiba je kau nak suami nama Kamal?

Tot : Entah. Aku rasa nama Kamal tu macam macho,kacak. Yela,aku yakin. Suami aku nanti nama Kamal.

Aku : Uik? Gila lah kau. Suka hati je nak set-set siapa nama suami kau.

Tot : Betul lah. Eh, kalau kau aku tahu,aku tahu. Ala,budak yang kau minat tu. Saiful Azhar kan?

Aku : Eh? Saiful Azhar mana ni Tot? Tak kenal pun. Yang aku minat tu lain lah.

(Tot nak sebut nama lain,tapi tersalah sebut. Main sebat jelah nama)

Tot : Eh,bukan ke? Oh. Yela. Aku salah sebut.

Aku: Entah siapa entah Saiful Azhar tu. Kau ni,suka hati je. Eh,tapi kan Tot,best juga kan? Kau cari orang nama Kamal yang kau kecoh-kecoh tu,aku tunggu Saiful Azhar aku. Yeah,set! Suami kau Kamal,suami aku Saiful Azhar. Ahaha.. *big laugh both



Ceh,sumpah aku dengan Tot buat diskusi paling sengal masa tu. Implikasi mencari solusi Add.Math agaknya. Entah siapa Saiful Azhar tu pun aku tak tahu. Tak pernah pula aku ada kawan nama macam tu. Entah wujud entah tidak. Jadi,bila aku teringat pasal perbualan ni,aku terus search dekat FB,the unknown "Saiful Azhar". Banyak pula dalam Malaysia ni. Aha.. Kerja gila aku paling suka buat. Tot,kau dah cari Kamal kau? Seronok juga main sebat je petik nama orang ni.




p/s : Belajar pun tak habis , ada hati nak sibuk-sibuk fikir nama suami. Hehe.. Buat kena gelak guling-guling je dengan mak.


6 comments:

  1. hahaha..yeah kamal.
    nanti kau tunggu je la invitation card dr aku..
    kalau bukan kamal, kau sebat aku..

    ReplyDelete
  2. ahaha..gila lah tot! okay! aku nak nama kat card tu mesti kamal..
    kalau tak,mmg aku buat huru hara kt majlis ko nnti..ahahhaa

    ReplyDelete
  3. hahahaha !!! aku pun ingat !!! miss u guys gila kentang.

    ReplyDelete
  4. bahahaha..syaza kau ingat en yg time kat dorm aku cite kat kau tu kan? hahahaha..gila best dowh! rindu lassiiaall! haha

    ReplyDelete
  5. izzat, haha xD kwn ko tu tot ? aku x sgke ada jugak budak lain yg digelar tot. dlu mse f1, best fren aku, aku pggil tot. and that name remains till now. tot. just x sgke ada jgk org lain yg dipanggil tot. ;D -yazlin-

    ReplyDelete
  6. ahaha.. tot yang berasal daripada nama ketot. hehe.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...