Friday, January 21, 2011

Transformasi.

-In the making of the ballroom for the dinner. Thanks to the crew-
(Adapted from "Collection of SABDA'S Annual Dinner Memory")


Life after SPM is always unpredictable. Boleh jadi kau nak tidur je satu hari suntuk. Atau kau nak keluar rumah je tak balik-balik. Tak pun kau nak menghadap jalur lebar kau tak berhenti. Senang cerita aku konklusi kan. Suka hati riang ria raya kau je nak buat apa lah kan.

Azam aku sepanjang cuti panjang ni,aku nak menaiktaraf tahap skil memasak aku. Takkanlah sampai tua tak reti masak kot. Jadi,sekarang ni dengan kesungguhan yang bersungguh, aku pun cubalah resipi-resipi baru yang aku tak pernah cuba. Seronok. Serius tak tipu. Cuma tu lah. Kadang-kadang ada yang jadi ada yang tak. Haha..

Lepas tu,sekarang ni pulak dah jadi penonton setia channel AFC. Cewah cewah,ye ye o je kan kau tengok AFC. Padahal tak pernah layan pun sebelum ni. Haha.. Tapi part paling best,aku banyak belajar masak daripada Ayah. So,faham-faham jelah Ayah punya spesifikasi mestilah masakan Melayu. Nak western,Ayah awal-awal dah angkat bendera putih. Ayah ajar banyak petua masak yang aku tak pernah ambik tahu pun. Tapi aku tak kata pulak aku sampai menyalin.


p/s : untuk kawan-kawan , kalau ada masa nanti aku bagi kalian rasa air tangan hebat aku ni. Jaminan ; mesti terkejut. haha.. =D


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...